רוני וריי פיטרסון - מחווה לג'ימי הנדריקס


רוני פיטרסון תל אביב- ריי פיטרסון ניו יורק במופע מחווה לג'ימי הנדריקס
רוני פיטרסון אותו מכנה התקשורת "מלך הבלוז המקומי" הוא האיש שהפיץ את הבלוז בכל העולם כשליח של משרד החוץ, כשנשלח לפסטיבל המוסיקה היוקרתי ביותר בעולם – פסטיבל מונטרו בשוייץ, נשלח לפסטיבלים במזרח אירופה, להופעות בדרום אפריקה... הוא זה שהביא את הבלוז לארץ והפך אותו לחלק בלתי נפרד מתרבות המוסיקה כאן.פיטרסון הביא את הבלוז לקהל ע"י הופעות עם להקתו, 3 אלבומי סולו שנמכרים בארץ ובחו"ל, סדרות של מופעי בלוז כמו "בלוז אל תוך הלילה", "100% בלוז" ... יצר סדרות בהן אירח אמנים מקומיים וכתב עיבודים בלוזיים חדשים ללהיטיהם, הוציא את הדיסק הישראלי "רוני פיטרסון וחברים", היה בעל תוכנית רדיו אישית ייבא יותר מ 30 אמני בלוז בינלאומיים שבאו להופיע איתו ועם להקתו... ועוד !
כעת מביא פיטרסון הופעות מסוג אחר. 7 מופעים שכולם מחווה לג'ימי הנדריקס, אבן דרך ואחד מאבות מוסיקת הרוק הגדולים בעולם.להופעות הוא מביא "שחקן חיזוק" משפחתי את אחיו, הזמר והבסיסט ריי פיטרסון מניו-יורק. האחים הופיעו יחד לראשונה בארץ ב 1987כששלום חנוך הביא לארץ נגנים להופיע איתו בתקליט ובהופעות של "רק בן אדם" ואז התנגד האיגוד להופעות של נגנים זרים. ב 1991 חזר רוני פיטרסון לארץ כעולה חדש.
ריי פיטרסון ניגן והופיע עם אמנים בעלי שם כמו: דם יזע ודמעות, אדי הריס, אוטלו מולינו... ועוד. הוא היה תלמידו של הבסיסט האגדי ג'קו פסטוריאס. אלבום הסולו שלו Galaxy Club זכה לתשבוחות והערכה רבה בתעשיית המוסיקה בארה"ב.
ג'ימי הנדריקס נחשב "לאלוהי" מוסיקת הרוק ולטוב הגיטריסטים בעולם. רבים האמנים שהושפעו מהמוסיקה שיצר ומנגינתו הייחודית.
במופע ישירו האחים פיטרסון בליווי המתופף אשר פדי מלהיטיו המוכרים של הנדריקס:Foxy Lady , Hey Joe , Purple Haze,Fire , Stone Free , Little Wing, ערב של רוק אמריקאי אמיתי ומשובח, חגיגת גיטרות ולהיטים של אגדת מוסיקה בלתי נשכחת שמילים לא יכולות לתאר !

08/02/2007
ה, סיטי הול, חיפה, 21:00

No comments: